Marieke Lucius

P&O adviseur / re-integratiecoach / vertrouwenspersoon

Dit ben ik

Een gemotiveerde re-integratiecoach en P&O-adviseur en , die in is voor Brabantse gezelligheid: terrasje, koken, spelletjes en uit eten. In woon met mijn vriend en dochtertje in Son en Breugel in het groen, vlakbij Eindhoven waar ik kan genieten van de dynamiek van de stad. In Uden, waar ik ben opgegroeid, ben ik graag en regelmatig bij mijn vrienden en familie. Aandacht voor mensen en praten met elkaar is ook een van de drijfveren in mijn werk. Werkgevers ontzorg ik door personeelsvraagstukken op te lossen en verzuimbegeleiding uit te voeren. Tegelijkertijd kijk ik naar de toekomst: hoe zorgen we voor een optimale begeleiding en ontwikkeling van de organisatie én medewerkers?

Mijn achtergrond

Als echte Udense begon ik mijn carrière als winkelmedewerker bij Bakker Boonaerts in Uden. Na mijn studie personeelwetenschappen rolde ik het P&O-vak in en ondersteunde ik grote werkgevers in onder andere de energie- en autobranche bij de inrichting van hun personeelsbeleid. Na een aantal jaren heb ik de overstap naar PDCU gemaakt, waar ik geniet van de korte lijnen met onze mkb klanten én hun medewerkers. Werkgevers begeleiden bij de ontwikkeling én het behoud van een passend personeelsbeleid met praktische instrumenten, daar haal ik energie uit. Ik vervul graag de rol van vertrouwenspersoon. En bij andere klanten ben ik juist weer bezig met ziekteverzuimbegeleiding. Een groot deel van mijn werkdagen besteed ik aan aan het begeleiden van medewerkers die door ziekte hun eigen werk niet meer uit kunnen voeren en zoeken naar nieuw passend werk: de spoor 2 trajecten. Wat ik in al die rollen kan beteken voor onze klanten en hun medewerkers, daar geniet ik enorm van. Daarom ben ik al jaren helemaal op mijn plek bij PDCU, waar ik niet alleen op de voorgrond werkzaam ben voor onze klanten, maar me ook richt op interne ontwikkelingen.

Hier sta ik voor

Praten is altijd de beste oplossing. Ik geloof dat je als organisatie veel kunt bereiken door in gesprek te blijven met medewerkers. Dit is dé manier om kwaliteiten en behoeften van medewerkers te koppelen aan kansen en vragen binnen de organisatie.